Een drukke ochtend en weinig tijd om echt goed te ontbijten. De meeste van ons herkennen dit wel. Maar ook als je het druk hebt wil je natuurlijk gezond én lekker ontbijten. De oplossing? Een smoothiebowl! Een smoothiebowl is als het ware een wat dikkere smoothie in een kom. En de variatiemogelijkheden zijn eindeloos! Zo kun je variëren met verschillende groenten en (gedroogde) fruitsoorten, noten, zaden, pitten en bijvoorbeeld havermout. En om er nog meer smaak aan toe te voegen kun je ook blijven variëren met bijvoorbeeld cacao, kokossnippers en honing.

Hieronder het simpele en snelle recept voor de rodevruchten smoothiebowl, één van mijn favorieten!

Ingrediënten:

- Als basis: 150 ml melk of water (met kokosmelk, soja of amandelmelk creeer je elke keer een andere smaak!)

- ca. 100 gram bosvruchten (framboos, aardbei, bramen en/of bosbessen)

- 3 eetlepels havermout

- 1 theelepel vanillepoeder

- een paar blaadjes verse munt

- 1 eetlepel kokospoeder

Alles in de blender en mixen maar! Je schenkt de smoothie in een kom of neemt het mee in een handige to-go bak en vult het aan met een paar heerlijke toppings, zoals walnoten, havermout en zonnebloempitten.

TIP: Wil je de smoothiebowl extra power geven? Voeg dan een paar lepels proteïnepoeder toe en krijg zo ook gelijk een stuk meer eiwitten binnen. Handig en snel!